» Arabella Night Special «
George Michael Interview


odvysielané na nemeckej TV-stanici Pro7, 16. december 1996, 23:05 hod
informácie sa aktuálne nachádzali na Pro7 Teletext str. 730 a súťaž i na web-stránke   www.prosieben.de

[Komentár - zuzki:]
V ten pondelok večer som bola na "vianočnom posedení" s kolegami z katedry univerzity v nemeckom Halle, kde som vtedy pracovala a študovala. Výborná večera, príjemné posedenie v krásnom prostredí štýlovej reštaurácie s fajn ľuďmi a nejaký ten pohárik suchého červeného talianskeho "kianty" a francúzskeho "božolé" ma (konečne) naladili na vianočnú náladu a tak ma taxík doviezol domov až o 11 h večer. Predtým, než som si stihla dať sprchu som však klasicky zapla TV a pri prepínaní kanálov som sa musela zarazit pri Pro7 - vysielali tam upútavku na program "Arabella Night Spezial" moderátorky Arabelly Kiesbauer, ktorá bola špeciálne v Londýne a ako jediná nemecká novinárka bola hosťom koncertu "George Michael Unplugged" - plus bola jednou zo šiestich novinárov, ktorým George poskytol exkluzívne interview [Jim Norris teda v ten deň nebol jediný - novinári sa u Georga v kresle jednoducho striedali za sebou - a nightmare, isn't it?]. A kedyže chcelo Pro7 tento špeciálny dokument z Londýna vysielať? - HNEĎ, že waw...!
Takže tu je preklad (a popis) tohto špeciálneho programu z nemčiny. Čiastočne tu nájdete Georgove názory a výroky použité aj v interview s Jimom Norrisom, ale mnoho vecí MTV naopak vôbec nevysielalo. Celý program trval hodinu 12 minút čistého času (t.j. bez reklamy). Ku celému programu bola vtedy extra vytvorená aj výborná mimoriadna stránka na Pro7-internete, George od začiatkov po súčasnosť, s možnosťou priamych prechodov na dve vtedy najlepšie GeMi-web stránky "GM Info Page" a "A Different Corner Page"...)

[Úvod:]
  •   Úvod patril záberu na Georga prichádzajúceho k súdu.
    George v Older interview '96: "Som absolútne posadnutý kontrolou [control freak]..."
  •   Počas celého programu ukážky z rôznych starších klipov, ako i Georgove šaškovanie počas interview a výroky z neho.
    George: "...Ahoj, tu som [George s úsmevom máva do kamery], ešte stále som tu... Milujem spievanie, ale zároveň aj nenávidím... Prehral som, teda prehral som kompletne všetko, na plnej čiare... Ľudia pochopili, že hudba, to je 50% videa a 50% hudby, ešte pred pár rokmi som v tejto veci bol sám veľmi naivný... Veľmi širokej časti môjho publika je jedno, či som hetero alebo homo..."
  •   Medzitým sa Arabella predstavila a pochválila pozvaním na koncert ako i tým, že George jej má odpovedať na otázky a potom začala behať po uliciach Londýna obzerajúc sa, čo by si kúpila na seba na oblečenie, aby dobre vyzerala pričom o.i. na trhovisku (Camden Market) narazila na zavesenú kostru.
    Arabella: "George [s úžasom], a počula som, že si schudol, ale tak drasticky... - ako mám teraz robiť rozhovor?"
    Potom sa pustila smerom do štúdií MTV a začala hľadať Georga, pri vchode do štúdií poznamenala, že podľa škrabancov a stopách po zuboch na pulte, za ktorým by mala sedieť sekretárka je vidno, že tu už boli ľudia, ktorí Georga zúfalo hľadali... ale ona sa nevzdá a bude mať šťastie a pustila sa behať po štúdiách a kanceláriach MTV. Pritom o.i. narazila na Camillu, ktorá telefonovala, Arabella: "Súkromný hovor, pravdepodobne do USA a na úcet MTV, ha-há..." Potom Arabella stretla Kimsy, ktorá je nemeckou VJ-kou pri MTV a tá jej o.i. povedala, že ešte je príliš skoro a Georga v štúdiách nenájde: "Ten je teraz ešte určite doma, necháva sa masírovať a mentálne sa pripravuje na koncert..." Arabella: "Mentálne sa pripraviť, aha, to by som sa mala tiež, alebo sa aspoň upraviť..."
  •   Super prekvapením celého programu boli vzácne zábery zo skúšok na koncert "Unplugged" v nejakom tmavom štúdiu, keď George so svojou skupinou pracovali na jednotlivých aranžmánoch k piesnam. Čiastočne hrala len hudba, čiastočne George do toho spieval a čiastočne dával inštrukcie a dohadoval sa so svojimi hudobníkmi. Prvá ukážka - "I Can't Make You Love Me", inštrukcie ku "To Be Forgiven" [na na na, "Father Figure"], začiatok ku "To Be Forgiven" a nespokojný George, opät práca na "I Can't Make You Love Me" a - "Older"...
  •   Z textov ku starým klipom: 20-ročný George úspešný s Wham, za 5 rokov predaných cca 23 miliónov platní, Wham-sound ako pop-trend skorých 80-tych rokov, "Careless Whisper" etablovala Georga Michaela ako geniálneho autora piesní, 1990 ide George pred súd - protihráčom je jeho nahrávacia spoločnosť SONY Records, tento proces mu takmer zruinoval kariéru...
  •   Z tlačovky po prehratom procese, krátky účes, tmavé okuliare, biela košela a vážne stiahnutá tvár.
    George čítajúc svoje vyhlásenie: "Za prvé, keď som mal 18 rokov, podpísal som svoju zmluvu so CBS Records. Keď som dosiahol tridsiatku, mala táto trvať ešte 10 rokov. Za druhé, hoci som bol kreatívny, všetko sám vymyslel a zaplatil, nikdy nebudem vlastniť práva na mojich umeleckých výkonoch. Nemám žiadnu kontrolu, či moje piesne vôbec budú vydané. Za tretie, a to najhoršie, nemám žiadne právo dať výpoveď." [prestrih na záber z koncertu F.M. Tribute - jedného dňa budem slobodný zo "Somebody To Love"]. Všetky tieto vyššie uvedené popisy sa navzájom prelínali a striedali v prvej časti programu.
  •   V druhej časti programu Arabella konečne nastúpila v štúdiách MTV do pripraveného autobusu.
    Arabella:"Tak, a ide sa na koncert... všetci sú veľmi vzrušení a nik nevie, čo sa vlastne stane... [potom už na mieste:] Sorry, vy musíte zostať vonku, môj kamerový tím nesmie dnu, ale ja patrím k vyvoleným, idem dnu, som strašne vzrušená - dobrú zábavu!"
    Textový komentár, titulok Pro7 - "Bébé, a predsa sme dnu!" - nasledoval záznam "I Can't Make You Love Me" z "MTV Unplugged" koncertu.
  •   A začalo sa schylovať k rozhovoru.
    George s úsmevom: "Hej, na čo čakáme? [a do kamery] Alebo len čakáte a pomaly rolujete desať minút pred začiatkom... to je jedno, ale je to hrozne [zakrúti očami] 'venerable/veneral/venial' [-? sorry, to som všetko presne nerozumela, v pozadí smiech - znie to ako Jim Norris] ...Sú tu niekede monitori? Aha, tam je jeden [po jeho pravej ruke], keby ste ho mohli presunúť tam [pred neho], to by bolo výborné... Bol by som radšej, kedy tá kamera [teraz priamo pred ním], bola radšej tam [po jeho pravici], vieš, čo myslím?... No, nie je to tak lepšie? To je fajn, to je fajn..."
  •   A konečne prišla veľká príležitosť pre Arabellu - interview s Georgom:

    [Interview:]
    Arabella: "Ako vidím, poskytuješ teraz rozhovory..."
    George so smiechom: "Nie, ja robím len jeden rozhovor [snažiac sa hovoriť po nemecky: "... die Interview"]... nie, naozaj, robím len túto jednorázovú vec, nevrátim sa k skutočnému promotion/reklame. Celá akcia je krátka, ale veľmi intenzívna, je to myslené ako poďakovanie fanúšikom, ktorí si kúpili album 'Older'..." [opät záber zo skúšok "Older" - George má pred sebou aj zošit s textami a v oboch ušiach odposluch]
    Arabella: "Okay, zahraj me si malú hru na slovíčka..."
    George neveriacky, ale s úsmevom, očividne pobavený vlastne počas celého rozhovoru: "Test na asociácie?"
    Arabella: "Control freak"...
    George: "Na to nemám asociáciu, ja som control freak, to sa na mňa úplne presne hodí."
    Arabella: "Šťastie?"...
    George: "Šťastie,... ach, ...láska a bezpečie..."
    Arabella: "Sexualita"...
    George [veľmi dlho žiadna odpoveď, premýšla]: "Aká asociácia - sexualita -... - super." ["great" a smiech]
    Arabella: "Sloboda?"
    George: "Sloboda, hm, sloboda... Bože, je mi (z toho) nanič ["God, I'm sick"] - sloboda je to, čo mám teraz. Až do môjho dospelého života som ju nepoznal, ...sloboda je teraz, tak, ...súčasnosť."

  •   Potom priamy dialóg medzi Arabellou a Georgom, kedy ich na obrazovke bolo vidno oboch naraz skončil a pokračovalo sa s Georgovým rozprávaním, teraz príležitostne prerušeným ukážkami z klipu "Freedom '90":
    George: "Počas mojej kariéry som mal vždy len jeden úspech za druhým, všetko bolo perfekté, nemusel som nad tým rozmýšlať, či veci bežia dobre alebo nie, a zrazu sa niečo pokazilo a ja som zistil, ze nemôžem nič robiť. Ľudia milovali moju hudbu, ale ja som im ju nemohol sprostredkovať tak, ako som chcel. Automaticky, som ukrátený, ja som hodný toho, čoho hodný som...
    George: "Na začiatku 90-tych rokov som bol veľmi nespokojný, veľmi nešťastný z podmienok mojej zmluvy: So svojou žalobou som nechcel nikoho uraziť, preto tá smerovala proti podmienkam v zmluve. Chápem, že manažéri neboli potešení z toho, že niekto, kto predal 50 miliónov albumov, robil videá i turné albumov zrazu nechce robit žiadnu reklamu svojej hudbe - a povie si, nie, ja budem sedieť doma. Skutočne sa z toho nijak netešili. Ale najdôležitejšie bolo, aby akceptovali, že chcem mať sám kontrolu nad vlastnou prácou. V momente, keď som to povedal, v Amerike zavreli manažéri predo mnou dvere na trh. A to je to, o čom to celé je - to bol dôvod celého procesu. Lebo som zrazu musel skonštatovať, že nemám žiadnu kontrolu nad svojou kariérou. Ak sa im nieco znepáčilo, mohli si so mnou robiť čo len chceli. ... Bol som v situácii, kedy som bol viazaný kúskom papiera, ktorý som podpísal ako 18-ročný. Hoci Sony sa navonok tvárila, akoby tá zmluva bola podpísaná len nedávno. Počas celých tých rokov bolo však vylepšených len zopár detailov, aby ma udržali pri nálade. Oni mali kedykoľvek možnosť ma vykopnúť, ale ja som nemal žiadne právo na výpoveď. Keď som chcel zmeniť podstatné body zmluvy, nechali ma v domienke, že s tým súhlasia. A krátko nato ma s novým albumom odložili k ľadu. Lebo ja som sa nevenoval reklame. Ale ja som nikdy nikdy nikdy nemal príležitost odísť od nich. [George veľmi živo:] Ak v konečnom dôsledku nemôžeš pracovať niekde inde, odísť a opustiť svojho šéfa, tak si jednoducho stratený, si otrok. Je jedno, ako ťa platia. Hoci viem, že to mnohí nedokážu pochopiť, ale to bol môj vtedajší pocit z celej veci, a preto ten proces."
  •   Záber na anglickú tlač s útržkami článkov a titulkov o procese - text: Žiadne verejné vystúpenia, žiadne promotion, len titulky v bulvárnej tlači: "George: Som len otrok Pop-idol prehral bitku za 7 mio libier"(Daily Express), "Prečo by mal George Michael prestat fňukať. Jonathan King o spore, ktorý superhviezdu stál 3 mio libier" (Daily Mail), "Zredukovaný na šepot - Je to koniec Georga Michaela? "(... Today), " 'Otrok popu' George Michael pokračuje v boji" (článok od Gilesa Smitha), "Spievajúc blues", "Wham sa zmenil v Georgovu ligotavú pop-kariéru. Reakcia: On je len primadona, vravia rivali", "Pokračujem v boji, vraví George Michael po prehratom procese za 3 mio libier" (Daily Telegraph), "Do roku 2003 nebudem viac spievať. Šek na 7 mio libier pre smutného Georga"
    George: "Potom, čo proces skončil a ja som prehral, teda nielenže som prehral, prehral som úplne všetko, na plnej čiare, vtedy za mnou ešte raz prišli ľudia zo Sony - á, nemohli by sme tu trochu a tam trochu... - ale ja som vedel, že to boli všetko len formality. Ale automaticky, tá celá vec sa stala strašne premrhaným časom. Už predtým som im povedal, nechajte ma, prosím odísť. Vy nechcete so mnou pracovat podľa mojich predstáv, predajte moju zmluvu inej spoločnosti. Ale nie, miesto toho obrovská hádka trvajúca vyše dvoch rokov. Všetci (sme) zaplatili obrovské peniaze za právnikov, odniesli si to roky mojej kariéry a všetko bolo tak zbytočné. A nakoniec sa prišlo presne k tomu riešeniu, ktoré som navrhoval už na začiatku: Predali moju zmluvu niekomu inému. Prečo to nemohli urobiť hneď na začiatku a ušetrili by sme si roky problémov..."

    ["Father Figure" z koncertu "Unplugged"]
    George: "Neprišiel som o všetok spánok, kvôli tomu procesu - ľudia boli ku mne skutočne fantastickí, prišli ku mne a želali mi všetko najlepšie, veľa šťastia a ja som sa pokúšal odreagovať sa inými vecami. Ale teraz musím priznať, že som bol totálne zablokovaný, kreatívne som bol natoľko zgumovaný, že som nedokázal nič vytvoriť, kým sa celá vec neuzavrela. A tak som letel do New Yorku, zhodli sme sa, že moja zmluva by sa mala predať a ja som bol v siedmom nebi. Letel som domov a okamžite som začal znova písať a... - a to bol moment, kedy vznikla 'Jesus To A Child'. V tomto momente som pochopil, že dokážem začat odznova. A skutočne, veci ktoré som odvtedy napísal sa nedajú porovnať s ničím iným."
  •   Klip "Jesus To A Child" + text: Zmluva bola predaná, SONY Records skasírovala 70 mio dolárov, George Michael dostal 10 mio dolárov a naspäť svoju slobodu.
    George: "Vždy rád pracujem s religióznymi citátmi, aj keď nie som veriaci človek. Slová ako nebo či anjel a tak, ma už vždy fascinovali. A myslím si, že aj na tejto úrovni je publikum dobre dosažitelné. Človek sa dostane bližše k ľudom, k ich podstate. Moje motívi harmonizujú s mnohými religióznymi myšlienkami."
  •   Časť číslo tri začala skúškou mikrofónu "One-two" a zábermi zo skúšky "Unplugged" + text: George Michael, alias Georgios Kyriacos Panayiotou - a Georgove rozprávanie pokračovalo, hoci z tónu a zvuku hlasu mám trochu pocit, že to bolo z nejakého iného, asi staršieho, rozhovoru - naviac rozprávajúceho Georga vôbec nebolo vidno.
    George: "Môj otec je gréko-cyperský imigrant druhej generácie. On ma naučil, že úspech sa dá dosiahnuť len skrz tvrdú pracu. A tak som bol presvedčený, že zo školy musím odísť s dobrým vysvedčením, ak chcem splniť svoje sny a neskončiť niekde len ako pomocný robotník."
  •   Ale to už bol mikrofón doskúšaný, bolo počuť jemnú gitaru a ja som sa ocitla v siedmom nebi - pieseň, ktorú teraz na skúške George začal spievať začínala slovami "Jimmy Got Nothing... " - skoro ma vystrelo, vo vynikajúcej akustickej verzii nasledovala "Hand To Mouth", ktorej fanatická gitarová vybrnkávačka a akási neúprosnosť nikdy nezišli z mojej mysle - odkedy som po prvý krát počula album "Faith". Táto pieseň bola skutočne najprájemnejším prekvapením, vo fantastickom podaní, jemne spomalená - fanatická!
  •   ... a do stiahnutého zvuku "Hand To Mouth", po prvej slohe pokračuje Georgove rozprávanie (jeho opäť nie je vidno ako rozpráva).
    George: "Myslím, že čo sa pocitov týka, ešte som bol dieťa, keď som bol vkatapultovaný do hudobného biznisu - 6-7 mesiacov po skončení školy, čo sa vtedy dá vedieť o živote. Väčšina vtedy začína byť dospelá. Tak skoro vstúpiť do biznisu ti však tiež dáva dobré ospravedlnenie na presunutie celého dospievania na neskôr. To bol môj prípad. Dospelým so sa stal až celé roky neskôr - dospel som tak pred piatimi-šiestimi rokmi."
  •   A veľmi tvrdý prechod z tej "Hand To Mouth" pohodovky na klip "Bad Boys" - Wham 1983.
    George, beztoho, aby ho bolo vidno rozprávať: "Ako umelec som nežiadal nič viac ako stať sa dospelým. A myslím, že to najťažšie na tom bolo, že ma verejnosť pritom pozorovala."
  •   ... a za daných okolností hladký prechod na klip "Young Guns" a George má stále čo povedať.
    George, zasa len jeho hlas: "Niektoré časy v mojom živote boli na mňa skutočne priveľa. Po prvý krát, keď Wham v roku 1985 stáli na svojom vrchole úspechu. Bol som vystavený príliš silnému tlaku úspechu, bola to príliš veľká hystéria, a to viedlo k môjmu rozhodnutiu opustiť skupinu. [začal klip "Edge Of Heaven"] Chcel som dokázať niečo, čo zodpovedalo mojej osobnosti. A to som nemohol v duu, ktorého jediným cieľom bolo 365 dní v roku rozdávať radosť. A tak to začalo byť vtedy pre mňa trocha ťažké, zotrvať."

    [A sme opäť pri interview v roku 1996:]
    George: "Myslím, že som veľmi hrdý na Wham, som veľmi hrdý na Wham - ja myslím, hm, svoju kariéru vidím ako dve veci: hm, prvá - myslím si, že mám schopnosť robiť hudbu, ktorá sa zakladala na sile ... [žial tu Georgov originálny výrok ďalej nie je dobre počuť a tak pokračujem prekladom nemeckého komentáru, resp zhrnutiu prekladu, ako to robím aj na iných miestach tejto mojej dosť voľnej interpretácie] Dnes mi je jasné, že ide len o to, byť úspešným a obľúbeným. To ma úplne opantalo. Ale napriek všetkému, by som nikdy nedokázal hrať hudbu, za ktorou plne nestojím. [opäť originál George:] Jediná vec - bol som úplne vtiahnutý do vecí, čo sa diali okolo mňa, v tej potrebe úspechu som však tiež vždy spĺňal požiadavku, že som miloval hudbu, ktorú som robil."
  •   "Careless Whisper" + text: Prvý pokus stáť na vlastných nohach, 1984.
    George: "Spievať 'Careless Whisper' dnes je pre mňa - lebo napísal som ju ako 17-ročný, je to akoby som nanovo interpretoval cudziu pieseň. Bol som príliš mladý dať tej veci nejaký hlbší zmysel, boli to noty a slová. Dokážem pochopiť, prečo ľudia túto pieseň natoľko milujú, ja s si tým dnes ale neviem nič začat. [s úsmevom] Konečne, všetci chcú odo mňa počuť piesne o zlomených láskach a bolesti srdca."

    [MTV Unplugged-koncert - George uvádza pieseň.]
    George: "Nasledujúca vec je jediná Wham-vec dnes večer... a myslím, že viete, ktorá to bude... takže, poďme!" ["Everything She Wants"]
    George: "Vždy som chcel urobiť Unplugged, a urobil som ho teraz, lebo prišiel na to vhodný čas a albumu 'Older' to na americkom trhu ešte raz dobre pomôže. Navyše, je to poďakovanie mojim fanúšikom a dobrá príležitosť na zavŕšenie celého roka. [začal klip "Monkey"] Vieš, milujem spievanie, ale aj nenávidím. Milujem vystupovanie, ale nenávidím turné. Dokážem byť super 'performer' na niekoľko hodín v jeden večer, zabávam sa pritom, chcem byť jednoducho dobrý a odviesť perfektnú prácu. Dám fanúšikom veľa, ale rovnako od ľudí dostanem naspäť to, čo očakávam. Ale počas zvyšku dňa je to pre mňa nočná mora [a nightmare], rozumieš, byť Georgom Michaelom mimo pódia počas zvyšku dňa, som veľmi domácky typ, rád sa idem poprechádzať so svojim psom, som so svojimi priateľmi. Je pre mňa veľmi dôležité, mať svoj súkromný život, tam nie som nútený predstavovať toho profesionálneho hudobníka, ktorý chce predať svoju hudbu... [opäť sa zhovára s Arabellou] Keď teraz takto rozprávam, ukazujem, akou osobou som v skutočnosti. Taký som. Na fotkách a vo video-klipoch predstavujem ten charakter, ktorý úspešne predáva hudbu. Dokážem si predstaviť, akého by ma radi videli fanúšikovia, nedostatkom na tom je, že si ľudia pritom myslia, že aj v súkromý som ten arogantný bastard z klipov, ktorý behá po svete len s povitiahnutým obočím [čo názorne s úsmevom predvedie]. Samozrejme, že skutočnosť vyzerá úplne inak, ale je to v poriadku, keď ma ľudia nesprávne ohodnocujú [smiech a ukážka arogancie z "Faith"-klipu] Moju skutočnú osobnosť som nie pripravený prezentovať, rozumieš, ale dokážem to využiť v svoj prospech. Prídem do miestnosti, rozprávam sa s ľuďmi a tí veľmi rýchlo zistia, že nie som ten arogantný blbec za ktorého ma pokladali. Stačí, ak sa úplne normálne správam a ľudia povedia, [George veľmi oduševnene a s úsmevom sa nakláňajúc k Arabelle] čo je to za úžasného chlapíka - len preto, že sa s nimi normálne rozprávam a zaujímam sa aj o ich problémy. To mám namysli ako výhodu. Dnes, keď som prišiel do budovy, sa každý ku mne správal ako ku hviezde - ku George Michaelovi. Je to zvláštny pocit, ale je to jednoducho len jedna moja stránka. Prostriedok za tým účelom, aby som úspešne prezentoval svoju hudbu. Potom môžem túto tvár ihneď zložiť a byť súkromným. To sa mi páči. Keď stále stojíš na svetle verejnosti, pernamentne sa s tebou narába inak. To robí normálny život jednoducho nemožným. Ten odstup, ktorý si uchovávam, potrebujem, aby som naďalej mohol vyvíjať svoju hudbu."
  •   Klip "Too Funky" + text: V 90-tych rokoch boli jeho klipy stále nákladnejšie, masívnejšie a drahšie
    George: "Ľudia rozhodli, že úspešné piesne pozostávajú z 50-tich percent z klipu a z 50-tich percent z hudby. Nikto si nebude pamätať tvoju najlepšiu hudbu, ak ku nej nedodáš vhodne dobré video. Pred šiestimi rokmi som bol ešte naivnejší, dnes potrebuje pieseň, ktorá má byť úspešná, dobré video. Myslím, že som vtedy bol definitívne mimo reality, video je tu a bude dobré. ... Pri 'FastLove' [klip beží v pozadí] som sa mohol úplne spolahnúť na talent ľudí z producentského tímu. Mali fantastické vizuálne predstavy. [so smiechom] Všetci ma presviedčali, aby som sa zúčastnil aj na tej scéne so sprchou, bol som skutočne rád, že to bola záverečná sekvencia. 'FastLove' je veľmi, hm má určitý sexuálny podtón a je v závere veľmi osobný. Predstavuje určitú výpoveď o tom, ako som sa v istých časoch pri určitých veciach cítil. Nebudem nikdy, okrem vo svojich piesňach, verejne rozprávať o úplne súkromných veciach."

    [klip "Father Figure"]
    George: "Myslím, že je pre mňa dôležité, aby som písal pernamentne, a nie po každom albume si myslieť, že teraz mám 2-3 roky prestávku, ale musím zostať pri veci. Myslím, že je správne písať konštantne. Ja jednoducho v prvom rade píšem o tom, čo cítim, a nie podľa chuti ľudí, lebo potom by som začal písať blbosti ["shit"]. Ale myslím si, že do svojich piesní zabalujem podstatne viac súkromných detailov ako iní umelci. To, čo ja vidím pri piesni 'You Have Been Loved' [v pozadí začali zábery z jej skúšky], je obraz ženy, ktorá stratila svoje dieťa. To je to najneférovejšie, čo sa človeku môže stať, tá najhlbšia bolesť. V takej situácii nestratiť vieru je skutočná sila a o tom je tá pieseň/čo tá pieseň pre mňa znamená ["You Have Been Loved z koncertu Unplugged]. Keď som nakoniec tej piesne vzhliadol do publika, uvidel som priamo predo mnou dievča, ktoré si išlo vyplakať oči. Často sa ma pýtajú, hej, nedokážem uveriť tomu, že (ako len) môžeš/dokážeš spievať niečo také beztoho, aby ťa premohli pocity. Pre mňa sa to však v konečnom dôsledku redukuje len na slová a noty, ktoré sa pokúšam správne posadiť. A nato sa musím natoľko koncentrovať, že pocity sa ani nedostavia. [záber na koncert - tipujem "Cover To Cover"-turné resp. rok 1992, "Concert Of Hope", lebo George má svoju hrivu a "3d"-briadku. George stojí sám uprostred dosť veľkého pódia na kruhovom podstavci, oblečený v modrom károvanom obleku a s privretými očami - viď fotka na mesiac február v kalendári roku 1996 a začína naživo spievať úžasnú gospelovú verziu "One More Try", ktorá je aj na singli "Jesus To A Child"] Alebo si vystaviam osobný odstup, aby som mohol voľne spievať. Nie som muž "hrubého zrna", chcem krásu, som skôr estét. Nikdy som sa nehodil do mladej kultúry, nikdy som nebol spontánny. Principiálne nepíšem piesne, ktoré sa hodia len na určitý čas. Pieseň je dobrá vtedy, keď si ju každý dokáže spievať a tá pieseň hovorí sama za seba. Nemám záujem písať piesne, ktoré za 10-15 rokov nebudú mať nikomu čo povedať."

    [klip "Spinning The Wheel"]
    Arabella: "Povedz, bolo by zaujímavé vedieť, vlastne aký druh hudby si ty rád počúval, keď si bol mladší, ... - ako tínedžer?"
    George: "Ja som mal rád disco... Mal som rád Queen..."
    Arabella: "Koniec 70-tych rokov?"
    George: "Neskoré sedemdesiate roky boli výborné, v 70-tych rokoch, keď som mal niečo medzi 7 a 12-timi rokmi som miloval disco-hudbu, Elton John, Queen a skutočne veľmi rád som mal Sweet - môžes si ty ešte pamätať na Sweet?"
    Arabella hamblivo roztomilo ako to vie len ona: "Nie, to som bola ešte príliš malá..."
    George s úsmevom: "Ááh, tí boli perfektní - [gesto: palec smerom nahor], výborný štýl, vtipné účesy [ouch, "í-git" - tak tu by som si s milým "džordžom" rozhodne rozumela, errr... - skupina Sweet pre mňa zhmotňuje presne to, čo som na 70-tych rokoch už ako 5-10 ročné dieťa tak nenávidela - hlavne široké nohavice, debilné účesy (navyše som oboje tiež musela absolvovať) a vtedy detskými očami videné "divné" vystupovanie hviezd... ale vtedajších T-Rex, Bowieho a Roxy Music mám rada.] a potom som sa stal sám úspešným, takže som nemal čas, vyvinúť si iný vkus."
    Arabella: "Pochádza tvoja najobľúbenejšia pieseň tiež z týchto čias?"
    George: "Najobľúbenejšia pieseň? Pfúú, ja mám tak veľa najobľúbenejších piesní, hoci myslím, že najviac z nich je od ľudí ako... Aretha Franklin. Ale je ťažko hovoriť o jednej najobľúbenejšej piesni; keď Aretha spieva, tak sa len ťažko dá povedať, či je to kvalita tej piesne alebo Arethin spev, čo ju robí takou výbornou, úžasné."
    Arabella: "A tvoja najobľúbenejšia pieseň z vlastného repertoáru?"
    George: "Éé, pravdepodobne z môjho vlastného repertoáru... hm, veľmi ťažko povedať. Čo sa textu týka, asi 'You Have Been Loved' z posledného albumu, hm a 'Praying For Time'."

    [štúdiový záber z dokumentu z roku 1990]
    Arabella: "Viem, že sa veľmi zasadzuješ za aids-projekty, môžeš mi povedať o tvojich osobných záujmoch v tejto veci?"
    George: "Ehm, môj záujem, ... ako si som stratil ilúzie v tejto veci, pokúšal som sa upozorniť na túto záležitosť toľko ľudí, koľko som len mohol, aké hrozné a trápenia plné aids môže byť. Ale myslím, že ľudia začnú reagovať až potom, keď sa to začne dotýkať ich osobného života. Napriek tomu neprestanem podporovať organizácie na pomoc, milióny ľudí trpia na aids, peniaze a záujem môžu veľa ovplyvniť. Dôležité je, ľudia si musia byť vedomí nebezpečenstva aids. Poznáme túto chorobu len posledných 10 rokov a hoci sa o tom veľa rozpráva, zdá sa mi, že zábavný priemysel je jediným, ktorý stále upozorňuje na následky."

  •   Klip "Kissing A Fool" a do toho poznámka.
    George: "To, čo sa o mne píše sa koncentruje na tri veci: Moja sexualita, moja brada a môj pes."
    George: "V mojom živote neexistuje osoba, na ktorej mi záleží, ktorá by nevedela ako to so mnou je a aký je môj život. A o všetkých tých ostatných sa nemusím starať - chcem povedať. Moja osobnosť sa zmenila, žijem viac utiahnuto. A keďže som zmizol z verejného života, tlač bola nútená si o mne vymýšlať príbehy. A presne to sa aj stalo. Ten obraz, ako ma vymaľovali má veľmi málo so mnou osobne niečo spoločné a to je dobre. Skutočne nemám žiadne problémy so špekuláciami o svojej sexualite - je homo, je hetero, alebo je čo. Ale čo mi skutočne vadí je, keď sa rozčulujú nad tým, že je to nejak divné, že im na takéto otázky neposkytnem žiadnu odpoveď. Vieš, čo myslím? S tým mám skutočne veľký problém. Situácia sa v posledných rokoch natoľko zmenila, že ľudia sú prekvapení, keď na podobné špekulácia nedostanú odpoveď. Ale vyžadujú, aby som dementoval alebo niečo priznal." [klip "I Want Your Sex"]. Ľudia sa stávajú stále viac a viac voyeuristickými a medzičasom to došlo tak ďaleko, že ľudia reagujú naštvane, ak otázky zostanú nezodpovedané. Ale pritom je to, dokelu môj život ["piss off"] a žiadna extra reklama pre môj nový album. Mám veľmi široké publikum, ktorému je totálne jedno, či som alebo nie som teplý. A nevidím dôvod preto, aby som to vyjasniť."

    [Unplugged koncert: "Star People"]
    George: "Som vďačný za všetko, čo som prežil, bola to lekcia a zo všetkého som sa mohol podučit. Som šťastný, mám 33 rokov a kariéru, akú som chcel a možnosť pokračovať v nej."
    Arabella: "Máš nejaké špeciálne želanie na Vianoce?"
    George: "Nie, myslím, že teraz som absolútne šťastný a bez želaní, ja mám všetko. Ale možno by iní mali dostať viac z toho, čo si želajú. Ja som totálne šťastný."
  •   Klip "Last Christmas" + titulky a - That's all, Folks! - K o n i e c
  • » MOVE ON «
    Anno 1996 ~ TV & Radio ~ Slovenský Archív ~ MENU